kellyhendrikx.reismee.nl

Cape Trib, Daintree, Port Douglas, Chasing waterfalls en Great Barrier Reef!!!

Oke, ik loop een beetje achter met m’n blog :) Dus ik heb alles in 1 blog gezet. Dus schrik niet van de hoeveelheid tekst, het gaat over vijf dagen volg tours.

Dag 1 Cape Tribulation

De tour naar Cape Tribulation en Daintree Rainforest begint lekker vroeg. Ik wordt om half acht opgehaald en we gaan op weg naar een cultureel centrum. Hier krijgen we een welkomst ceremonie van een aboriginal. Iets anders dan ik verwacht had, ik dacht dat er een groep aboriginals in traditionele kleding met trommels een soort dans zouden doen. In werkelijkheid was onze aboriginal gids in normale werkkleding, legde hij kort iets uit over een aantal planten en werden we welkom geheten doormiddel van een vuur van paperbark tree. Daarna gaan we naar het regenwoud een waterval bezoeken, hier nemen we een duik in het erg koude water om lekker af te koelen. Met een korte boardwalk (dit is een pad op palen door het regenwoud) sluiten we de dag af en worden we naar ons hostel gebracht in Cape Tribulation.

Bij aankomst hebben we nog de hele namiddag vrij en we besluiten om als groep een wandeling naar een uitzichtpunt te maken. De wandeling zou maar 20 minuten duren, maar we worden zo afgeleid dat het uiteindelijk een uur op de heen weg wordt. De eerste afleiding is een kokosnoot, de jongens willen even laten zien hoe sterk ze zijn en de kokosnoot openen. Dat klinkt alleen een stuk makkelijker dan het is. De buitenkant van de kokosnoot bestaat uit zeker tien centimeter 'haren' en daarna komt pas de harde schil. Het lukt uiteindelijk wel en de kokos ziet er prima uit, maar niemand ziet het echt zitten om een stukje te proberen. Tweede afleiding, enorm veel kleine krabbetjes die rondrennen. De leukste en laatste afleiding, een hond! In eerste instantie twijfelen we of het niet een dingo is, maar als snel wordt duidelijk dat dit een enorm lieve en vrolijke hond is. Ik besluit dat we hem een naam moeten geven en het wordt Dingo    Erg leuk om weer een hond te hebben om mee te spelen, ik mis m'n kleine Milo heel erg. Dingo volgt ons tot aan het uitzichtpunt en begeleidt ons ook weer helemaal terug naar het hostel. In het donker mogen we niet van het hostel, in verband met krokodillen en andere gevaarlijke dieren. Dit advies nemen we van harte en de avond vliegt voorbij, dankzij een hoop gelach en geklets.

Dag 2 Cape Tribulation

Ik ben nog niet helemaal uitgerust, maar wil wel graag naar het zoetwater meer. Verder is er niet veel te doen, dus dan zit ik de hele ochtend in het hostel te wachten tot ze ons komen ophalen. Niet echt een leuke optie. Als ik bij het ontbijt kom zie ik alleen Luka zitten, hij verteld dat Christoff en Cecilia al vertrokken zijn, ze wilde extra vroeg gaan. We besluiten met z'n tweeën toch de wandeling te maken. Wat ben ik blij als we eindelijk aankomen bij de 'fresh waterpools'. Het is zo warm en benauwd dat ik erg blij ben met het koude water, vooral na een uur wandelen. Na een tijdje besluiten we weer terug te gaan. Op een gegeven moment stopt er een auto naast ons, de mevrouw van het hostel, of we een lift willen. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen, de wandeling is toch langs de weg aangezien het nu niet mogelijk is om langs het strand te lopen i.v.m. vloed. Als we aankomen in het hostel blijkt dat we echt heel veel geluk hebben gehad, er breekt opeens een storm los, niet normaal! Na een aantal uur zien we opeens Christoff en Cecilia aankomen, zij hebben dus midden in deze storm gelopen en zijn net twee verzopen katten.

Na de lunch worden we opgehaald en is het tijd voor een echte rainforest walk... In de regen dus. Ik als Nederlander heb mijn paraplu bij en dat blijkt ook de beste optie te zijn, want ik ben redelijk droog aan het einde van de wandeling vergeleken met de rest. Nog een laatste stop voor een heel erg lekker ijsje en een mooi uitzicht. Ik word bij Port Douglas afgezet, een klein stadje waar ik een dag zal verblijven voor ik weer terug naar Cairns ga.

Dag 3 Port Douglas

Vandaag heb ik de hele dag in Port Douglas voordat ik weer terug naar Cairns ga. Het is een klein stadje aan de zee, zoals in zoveel plaatsen in het noorden is het nu stinger season. Een bizar weetje is dat Steve Irwin (Crocodile hunter) voor de kust van Port Douglas is gestoken voor een pijlstaartrog. Ik voel niet echt de neiging om hier een stukje te gaan zwemmen    Het hostel waar ik verblijf is het eerste hostel dat echt fijne matrassen heeft. Ik heb zo lekker geslapen! Alleen niet zo lang als ik had gewild, een paar kamergenootjes moesten heel vroeg opstaan en hadden niet zo de behoefte om stil te zijn. Wat doe je dan als je klaarwakker bent, lekker in bed blijven liggen

Als ik eenmaal op ben gestaan ga ik lekker ontbijten met heel wat fruit en ga dan op weg naar het strand. Ze hebben hier een headland walk met hele mooie uitzichten. Als ik daarvan terugkom trakteer ik mezelf op een voetbehandeling en bezoek ik een paar winkeltjes. En dan is het weer tijd om terug naar Cairns te gaan.

Dag 4 Waterfall Wanderes

Weer een vroege start van de dag, maar wel van een geweldige dag! We beginnen bij Babinda waterfall, hier stoppen we alleen voor een foto en 'morning tea with cookies'. Het is te gevaarlijk om hier te zwemmen, er zijn in het afgelopen jaar 44 mensen gestorven door de onderwater stromingen. Onze volgende waterval is Josephine falls, dit was echt mijn hoogtepunt van de dag! Het heeft namelijk een natuurlijke glijbaan. De gedeelte van de waterval bestaat uit een grote steen, waar we dus meerdere malen vanaf zijn gegaan. Met een beetje teamwork hebben we iedereen op de waterval gekregen. Het is niet zo eenvoudig om op rotsen met alg te klimmen, dus af en toe een handje was wel handig haha. Daarna zijn we naar Millaa Milla falls gegaan. Kennen jullie de reclame van Herbal Essences waar ze haar haren achterover gooit? Nou dat is dus gefilmd bij deze waterval. Wij hebben het ook op video    zelfs in slowmotion op mijn telefoon. Hier zien we zelfs een stuk of vijf/zes kleine schildpadden zwemmen.

Na een lunch en een poging tot een potje pool gaan we verder naar de volgende stops. We bezoeken een natuurlijke krater, het water in de krater is 73 meter diep en dan is er nog 58 meter voordat je bij het water bent. Iets verder door is weer een plek waar we kunnen zwemmen en het is zelfs mogelijk om achter de waterval te zwemmen! Als de gids me niet naar binnen had getrokken, dan was ik waarschijnlijk nooit door deze stroming heen gekomen.

Als je de film Avatar hebt gezien, dan herinner je je vast wel het regenwoud waar ze leven. Misschien kun je zelfs de grote boom, hun huis, herinneren (het huis kan ik namelijk niet herinneren). De maker van de film is naar het Daintree Rainforest geweest om inspiratie op te doen voor de film en heeft de boom die je op de foto ziet gebruikt om hun thuis mee te verwoorden. Ik ga de film in ieder geval nog een keer kijken als ik thuis ben. Onze laatste stop is Lake Eacham, dit is ook een vulkanische krater. Het water is hier een beetje warmer dan op de andere plaatsen, maar veel tijd om er van te genieten hebben we niet. Na ongeveer vijf minuten begint het te regenen, van een beetje naar een enorme stortbui met onweer. Ik moet zeggen, we hebben geluk gehad, een paar meisjes die ik tegenkwam tijdens de Cape Trib tour hadden de watervallen en bezocht. Zij hadden de hele dag regen gehad. Als je de hele dag zwemt maakt dat niet zo heel veel meer uit, maar dan is ook echt alles nat. Kleding, handdoek, telefoon etc. Gelukkig begon het bij ons pas op de terugweg, in de bus hebben we zelfs een dansje geleerd, we zullen kijken of ik het nog ken als ik thuis ben

Dag 6 Great Barrier Reef (dag 5 was niks speciaals)

Het is zoals met alle tours weer een vroege start van de dag. We worden om 7 uur in de ochtend naar de haven gebracht, waar ik op zoek ga naar mijn boot: Passions of Paradise. Als iedereen op de boot aanwezig is vertrekken we richting het Great Barrier Reef. Het begint met een tocht van 1,5 uur voordat we bij onze eerste snorkel/duik plaats zijn. Ik had de mogelijkheid om voor de eerste keer te gaan duiken, waarom ik dat niet heb gedaan? De eerste keer dat ik ging snorkelen moest ik heel erg wennen aan het onder water ademhalen. De laatste keer dat ik dit gedaan heb moet zeker 10 jaar geleden zijn geweest. En aangezien duiken nog een stapje verder is en het ook direct in zee is, zag ik dat niet zo zitten. Uiteindelijk heel blij dat ik het niet gedaan heb, want achteraf zeiden een paar mensen dat ze het snorkelen mooier vonden dan het duiken en dat ze het hun geld niet waard vonden.

Onze eerste snorkelstop was erg lastig om te filmen, alle gekleurde vissen en koraal dat ik zag was groen op de film. Maar gelukkig hadden we ook nog onze tweede stop en daar heb ik zo mooi beeld van! Dit kunnen jullie bekijken via deze link: https://youtu.be/1WDHNvi8YU4

Als er een tour is die ik zonder nadenken over zou doen, dan is het deze wel!

Opa Jo

volgens mij komt er nog veel meer.geniet ervan.Hier is het volop winter. Op veel plaatsen is men bezig schaatsbanen aan te leggen,er is nog maar
een nachtvorstje nodig.
Ik neem aan dat je op de hoogte wordt gehouden wat hier gebeurt.
Groetjes van oma en mij natuurlijk.

Babette

Super mooie verhalen en beelden van great barrier reef om jaloers op te worden