kellyhendrikx.reismee.nl

Life begins at the end of your comfort zone

Na een onrustige nacht door de ijskoude airco, nee het had niks met de skydive te maken, is het tijd om me klaar te maken voor mijn allereerste skydive! Dichte schoenen aan, telefoon mee en een hoop moed verzamelen en ik kan er tegenaan. Ik word bij m’n hostel opgehaald, tijdens de rit naar onze startlocatie krijg ik al een beetje uitleg van de chauffeur. Ik moet me eerst melden bij het kantoor, dan moet ik buiten wachten met mijn mede-skydivers. Als iedereen aanwezig is krijgen we onze harnassen aangemeten en ontmoet ik Steve, mijn skydive partner    Snel de bus in en op weg naar het vliegveld. We zijn in totaal met 8 beginnelingen en 8 begeleiders. Hoe gaan we in hemelsnaam in dat vliegtuigje passen! Door allemaal achter elkaar met het gezicht naar de achterkant van het vliegtuig op de grond te gaan zitten. Heerlijk zo een enorme tas met parachute op mijn schoot.

Het uitzicht vanuit het vliegtuig is al prachtig. Als de deur open geschoven wordt, dringt het pas echt tot me door. Ik ga zo meteen gewoon uit een vliegtuig springen! Een vliegtuig dat op 15.000 ft hoogte is!! Het is zo ver, ik ben een na laatste, dus zie zowat iedereen eruit springen/vliegen/vallen. Het is mijn beurt, nog voordat ik echt na kan denken over wat er gaat gebeuren, springen we al uit het vliegtuig. Voordat de parachute opent hebben we een vrije val van 60 seconden van wel 200km/h! Voor mijn gevoel duurt het veel langer en vraag ik me af of de parachute niet al open zou moeten gaan. En ja hoor, daar komt de parachute. Niks om je druk om te maken haha. Nu heb ik de tijd om echt om me heen te kijken, ik zie verschillende eilanden, Great Barrier Reef, regenwoud en zoveel meer dan ik kan opnoemen. Zo lang als de vrije val voor mijn gevoel duurde, zo kort duurde de parachute vlucht. Binnen no time legt Steve me uit wat ik moet doen bij het landen en gaan we al richting het strand. En voor ik het weet staan we weer op het strand, m’n oren suizen nog na van de vrije val en ik geef Steve een high five! I did it!

Opeens geeft Steve aan dat hij een error had gekregen terwijl de parachute openging. Hij hoopt dat alles toch goed is opgenomen. Het enigste dat ik kan doen is afwachten en wat lekkers gaan eten    We krijgen een gratis maaltijd, daarna kunnen we onze foto’s en video op gaan halen. Even lekker nakletsen over deze onvergetelijke ervaring en genieten van heerlijke pannenkoeken. Uiteindelijk is alles gelukkig goed gegaan met mijn foto’s en video!

Opa Jo nies

Dappere meid ben jij.je komt er wel. Respect !Groeten van Oma.

Kelly Hendrikx

Dank je wel oma en opa!!

Anita

Trots op je!!!

José De Winter

Geweldig! Proficiat!!!

Babette

Proficiat, weer een brevet/diploma er bij.