kellyhendrikx.reismee.nl

Mijn eerste échte kennismaking met Australië

Gisteren had ik de Blue Mountains tour op de planning staan. Ik werd om 07.30 uur opgehaald. Het bleek dat mijn ophaalpunt door zo'n stuk of vijf bedrijven werd gebruikt, dus het was een kleine chaos voordat iedereen in de juiste bus zat. Onze gids Nick, heeft ons leuke weetjes en geschiedenis over Sydney verteld terwijl we vertrokken naar de eerste stop, het Featherdale wildlife park. In dit park worden Australische dieren opgevangen die niet meer terug het wild in kunnen. We hebben hier o.a. koala's, tasmaanse duivels, pinguïns, kangoeroes en heel veel Joeys gezien!

Wisten jullie dat koala's 20 uur per dag slapen? En nee het komt niet omdat ze high zijn   Koala's eten gum leafs (ook wel bladen van de eucalyptus boom genoemd. In deze bladeren zit eucalyptus olie en als wij mensen dit eten dan kunnen we hier goed ziek van worden of zelfs dood aan gaan. Gelukkig is dat niet het geval bij koala's, maar kost het ze wel heel veel energie om het te verteren. Dit is dus de echte reden dat ze zoveel slapen. Een van de leuke weetjes van onze gids.

Na heel veel foto's en een mini koala om mee naar huis te nemen is het tijd om door de rijden naar de Blue Mountains. Wat een prachtig uitzicht is dat zeg! Het is er helemaal groen en in de verte bij de bergen zie je de blauwe gloed, de reden waarom het de Blue Mountains heten. Ik hoop dat je het op de foto's ook een beetje kunt terugvinden.

Na dit mooie uitzicht werd het tijd voor een intensieve wandeling naar de Katoomba watervallen. Waarom intensief? Nou alle trappen die je naar beneden loopt (en geloof me dat waren er veel), die moet je ook weer omhoog lopen. Het is erg lastig om het mooie uitzicht van de waterval op een foto vast te leggen, maar ik heb mijn best gedaan   Vanaf de Katoomba waterval zie je ook drie Three Sisters, hiervan hebben we twee verhalen gehoord. De archeologische variant en de variant van de Aboriginals. Mochten jullie die van de Aboriginals graag lezen, laat het me weten en dan zal ik het ook online zetten. Het is namelijk een behoorlijk verhaal.

En nu is het tijd om weer terug naar boven te gaan. Mam/pap jullie mogen deze alinea wel overslaan   Naast heel veel treden was er ook veel ongelijke grond en toen we bijna bij het einde waren verzwikte ik mijn enkel. Ik zag natuurlijk mijn reisgenootjes langslopen, maar ik moest even bijkomen van de vele treden en mijn pijnlijke enkel. Maar opeens was er niemand meer voor me... Dan maar doorlopen en hopen dat ik ze snel zie. Helaas zag ik ze niet meer tot ik helemaal bovenaan kwam, maar dit uitzicht herkende ik niet. Voor mijn gevoel had ik niet anders kunnen lopen, had ik geen afslag gemist of iets dergelijks. Wat was ik blij met mijn Australische nummer, ik kon nu makkelijk het bedrijf bellen waar ik geboekt had en zij zette de telefoon weer door naar mijn gids. Na ongeveer een kwartier kwam daar de bus aanrijden. Mijn nieuwe vrienden voelde zich een beetje schuldig dat ze me uit het oog waren verloren, maar daar kon niemand iets aan doen en alles was weer in orde!

Een laatste uitzichtpunt en toen was het weer terug naar Sydney. Ik heb aan deze tour drie leuke vriendinnen overgehouden waar ik vanavond wat mee gaat eten om de verjaardag van één van de drie te vieren. Het verbaasd me echt hoe makkelijk je hier leuke mensen tegenkomt. We zullen zien hoe dit komende week op het surf kamp zal gaan, we zijn er in totaal met 100 mensen. Dus ik denk dat het wel goed moet komen. Ik zal zo wat foto's proberen toe te voegen. Helaas kan ik de foto's van mijn fototoestel nog niet op de laptop krijgen.

Babette

WoW wat een mooie foto’s. Leuk dat we zo een beetje met je mee kunnen reizen. Verl plezier in Sydney en let’s rock tonight 😘stuur maar een Joey gewikkeld in een rockshirt op met de post LVY groetjes en 🐾 van Milo. Op naar het 🏝🎸🏊‍♀️🏄🏻‍♀️

Anita

Somehow denk ik dat je ouders toch wel het hele verhaal hebben gelezen Kel 😁