kellyhendrikx.reismee.nl

Slapen, surfen en wildlife

Gisteren ben ik eindelijk aangekomen in Sydney!! Omdat ik nogal last had van een jetlag (het is namelijk 10 uur later dan in Nederland) heb ik een paar uurtjes geslapen om even bij te komen en ben toen met een hele groep mensen gaan eten. Ik ben via mijn Italiaanse kamergenootje bij hen terecht gekomen. Toen ik hiervan terugkwam was ik helemaal klaar om naar bed te gaan en voor ik het wist was het alweer 07.30 uur.

Vandaag had ik een oriëntatie bij Work + Travel company, zij gaven mij en twee andere backpackers uitleg over de mogelijkheden van werk, waar je op moet letten en welke dingen we moesten regelen. Dit was volledig gericht op Work, daarna kwam het leukste gedeelte: Travel. Dit verwachtten jullie zeker niet van mij, maar ik heb me vandaag ingeschreven voor een surfcamp van vijf dagen! Deze start maandag, hopelijk kan ik daarna zelf ook af en toe surfen tijdens deze vier maanden.

Morgen ga ik naar de Blue Mountains en gaan we ook bij een wildlife park kijken. Als het goed is ga ik daar dus kangoeroes en koala's zien (en misschien ook wel knuffelen)! In Aussie slang hebben ze een heel leuk gezegde, he or she has kangaroos loose in  the top paddock. Dit betekent, hij of zij heeft een steekje los :p En een baby kangoeroe wordt ook wel Joey genoemd.

Verder heb ik vandaag voornamelijk wat praktische zaken geregeld, dus vanaf morgen wordt het tijd om het echte Australië te leren kennen!

Arie

Goed begin van je avontuur, als je gaat surfen wel oppassen voor die vissen met 2 rijen scherpe tandje 🦈
Doe maar een Joey in je backpack als je terug komt ☺️

Thea

Ha Kelly, Ik zal even inventariseren hoeveel Joey's je mee moet nemen😀1 is echt te weinig voor zo een grote familie Arie. ........

Kelly Hendrikx

Hahaha is goed, ik hoor wel hoeveel ik er mee moet nemen 😉

Anouk

Oh Kelly, wat schrijf je leuk.....nu al benieuwd naar al je verhalen....😉
Have fun meis 💋

Babette

Kelly, een reisblog schrijfster is geboren! Ik wil ook een Joey🙂 train je surf skills en let op voor de surf dudes ipv the shawls 😉