kellyhendrikx.reismee.nl

Guangzhou, die blijkbaar uitgesproken wordt als Guangjoo

Het avontuur is begonnen! Ik heb ervoor gekozen om een lange tussentop te hebben in Guangzhou, met 14 uur tussen mijn vluchten in dacht ik wel iets van de stad te kunnen zien. Ik ging er van uit dat China heel georganiseerd is en dat alles snel zou verlopen. Helaas was het tegendeel waar, Hard werken en doorlopen is in ieder geval niet door de Chinezen uitgevonden. Omdat ik een tussenstop van langer dan 8 uur had moest ik een tijdelijk visum krijgen en kreeg ik een gratis hotel aangeboden. In totaal heeft het 5 uur geduurd voor ik in het hotel was (waarvan maar 15 min. in de auto)!

Maar dan wil je natuurlijk ook iets eten… Het hotelrestaurant was om 10.00 uur al dicht gegaan en in de wijde omgeving kon ik geen geld wisselen of met mijn creditcard betalen. Engels sprekende mensen waren ook erg ver te zoeken. Gelukkig heb ik een vrouw uit Twente leren kennen en zij had wel geld voor me om te lenen. Snel naar het hotel, douchen en even een paar uurtjes slapen en daarna weer terug naar het vliegveld.

Kom je op het vliegveld voor de volgende verrassing te staan, de vlucht heeft een vertraging van 2 uur :( Ik kan wel zeggen dat ik spijt heb van mijn lange tussenstop, ik heb niks gezien van China en heb in totaal 17 uur zitten wachten. Ik schrijf dit terwijl ik op mijn tweede vlucht zit te wachten. Gelukkig heb ik een fijn vooruitzicht, Sydney, tropische stranden, koala’s en warm weer.

Anita

Jeetje, ik hoop dat je terugreis wat makkelijker verloopt! Maar wel fijn dat je zo snel al iemand tegen bent gekomen die je kon helpen.

Babette

Een weet voor de volgende trip. Geen lange tussenstop meer plannen. Of juist een langere tussenstop!

Thea

Hee Kelly. Polar huppel de pup lukt niet op mijn telefoon. Dus dan maar zo. Misschien moet je de op hun elf en dertigste acties gewoon overnemen. Je hebt tijd genoeg 😊

opa jo

diverse verslagen gelezen.
fijn dat je het naar je zin hebt.
soms valt het mee en soms een beetje tegen,maar jij weet daarmee om te gaan.
veel plezier en tot weder horens.
groeten van oma en opa en veel liefs.

rene

Hoi even een vraagje wij gaan 27 april naar China nu is mijn vraag kan je daar gewoon een blog bij houden voor het thuis front .
dit ivm het internet wat geblokkerd word.

Kelly Hendrikx

Dit blog werkte wel gewoon. Het is alleen lastig om goed internet te vinden en al onze social media werkt niet